وبلاگ داناپرداز

ساخت وبلاگ

نرم افزار سی ار ام یک نرم افزار فوق العاده کاربردی برای کسب و کارها است و به کسب و کارها کمک می‌کند تا ارتباط خود را با مشتریان‌شان را تقویت کرده و آن‌ها را بر اساس علایق، سلیقه‌ها، گرایش‌ها و انتظارات‌شان تجزیه و تحلیل کنند.
اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تمام کسب و کارها به چنین نرم افزاری نیاز خواهند داشد؟ آیا خرید سی ام اس برای هر کسب و کاری نوعی هزینه اضافی است یا اینکه به رشد کسب و کارها کمک خواهد کرد. قبل از اینکه به این سوال جواب دهیم اجازه دهید که یک تعریف کامل از نرم افزار CRM داشته باشیم.

 

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM مجموعه‌ای از برنامه‌های بازاریابی، تبلیغات و فروش را در خود جا داده است و با استفاده از آن می‌توانید تمام اطلاعات مشتریان را جمع آوری و ذخیره سازی کنید.

 

آیا تمام کسب و کارها به CRM نیاز دارند؟

نرم افزار crm یکی از مهم‌ترین ابزارها در فرآیند‌های بازاریابی و فروش می باشد. با استفاده از این نرم افزار می‌توان سرنخ‌ها را مدیریت کرد و آن‌ها را به سمت خرید کردن هدایت کنید. به همین دلیل است که تمامی شرکت‌ها به هر نسبتی از کاربردها و ویژگی‌های نرم افزار سی ار ام به عنوان یک زمینه منظم و کاربردی برای بازاریابی و فروش استفاده می‌کنند.


چگونه متوجه شویم که کسب و کارمان به نرم افزار CRM نیاز دارد؟

چندین نشانه وجود دارد که اگر آن‌ها را در کسب و کار خود مشاهده کردید باید اقدام به استفاده از نرم افزار سی ار ام کنید. این نشانه‌ها شامل فروش به شکل نوسانی، از دست دادن بخش بزرگی از مشتریان و یا اینکه میزان رشد و توسعه کسب و کار به میزان مورد نظر نرسیده باشد، است.

نرم افزار سی ار ام به تیم بازاریابی کمک می‌کند تا مشتریان جدید را سریع‌تر پیدا کنند و در حفظ مشتریان فعلی عملکرد موفق‌تری از خود به نمیاش بگذارید.

در ضمن ذخیره تمامی اطلاعات و داده‌های مربوط به مشتری در این نرم افزار از جمله اطلاعات مربوط به مکالمات و انتظارات آن‌ها سبب خدمات دهی بهتر در بخش‌های گوناگون می‌شود. در ادامه نکاتی را برای شما بازکو خواهیم کرد که در صورت مشاهده آن‌ها باید رو به استفاده از نرم افزار CRM بیاورید.

 

1-میدان رقابتی فروش


استفاده از نرم افزار سی ار ام یک روش منظم است که باعث بدست آوردن یک دید خوب از تجربه تیم‌های مختلف و نحوه تعامل آن‌ها با مشرتیان می‌باشد. شما این نیاز را پیدا می کنید تا اطلاعات گوناگون را مانند یک پازل در کنار هم قرار دهید تا بتوانید مقایسه و تجزیه درستی داشته باشید و روی فرصت های خود تمرکز بیشتر داشته باشید. همچنین پاسخ دهی دقیقی نسبت به نیازهای مشتریان داشته باشید تا بتوانید پشتیبانی سریع و کارآمد نسبت به انتظارات مشتریان داشته باشید.


2-ناتوانی در ایجاد و بررسی صفحات شخصی مشتریان


اگر توانایی کافی برای استخراج اطلاعات کاربران را ندارید و یک صفحه مناسب برای آن‌‌ها ایجاد نکرده‌اید باید به دنبال یک نرم افزار قدرتمند برای اینجام این کار بگریدید. این اطمینان را حاصل کنید که موفقیت لازم را در فعالیت‌های حاصل از فرآیند فروش به دست خواهید آورد. صفحات شخصی مشتریان و ذخیره اطلاعات آنها در فرآیند فروش و رضایتمندی مشتریان بسیار موثر خواهد بود.

 

3-ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان یکی دیگر از ناشنه‌های نیاز به CRM است

اگر میزان ماندگاری مشتریان شما به صورت نوسانی است و روند کلی آن رو به پایین می‌باشد و هیچ ثباتی در کار بازاریابی و تبلیغات خود ندارید، پس حتما به نرم افزار سی ار ام نیاز خواهید داشت. علاوه بر این سیستم پشتیبانی مشتریان در این نرم افزار شامل ابزارهایی می باشد که به شما کمک می‌کند تا به بهترین و آسان ترین شکل ممکن پشتیبانی از مشتریان را انجام دهید.

 

4-عدم مشاهده هماهنگی در بخش‌های تبلیغات، فروش و خدمت پس از فروش

وجود نرم افزار سی ار ام زمینه‌ای را در کسب و کار شما ایجاد می‌کند تا تمامی اطلاعات سازمان به صورت یکپارچه قابل گنجاندن باشید. نرم افزار CRM این امکان را می‌دهد تا بتوانید اطلاعات مورد نظر‌تان را بخش‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

 

5-عدم شناسایی و ارزشمندی مشتریان یکی دیگر از نشانه‌های نیاز به نرم افزار سی ار ام

اگر در شناسایی مشتری وفادار کسب و کارتان ناتوان هستید و نمی‌توانید از آن‌ها قدردانی لازم  را انجام دهید، به نرم افزار CRM نیاز دارید. ابتدا سعی کنید که مشتریان را با استفاده از این نرم افزارها مشتریان خود را طبقه بندی کنید و با توجه به آن‌ها برنامه‌هایی را جهت وفادار سازی آن‌ها بنویسید.

 

6-ناقص بودن اطلاعات ثبت شده مشتریان

با در نظر گرفتن شیوه و زمان ارتباط شرکت با مشتریان شیوه‌هیا زیادی وجود دارد که می‌تووانید اطلاعات CRM را در آن‌ها جمع آوری کنید واین اطلاعات می توانند شامل داده‌های تماس، پاسخ به نظر سنجی، معیار سنجض شبکه‌های اجتماعی، شکایات مشتری، تاریخچه فروش و روش‌های ارتباطی باشد.

با توجه به توضیحات گفته شده یک نرم افزار CRM امکانات لازم را خواهد داشت تا بتوانید در جهت افزای  بهره وری و بهینه سازی بهتر، عملکرد کارکنان، مدیریت بازاریابی و فروش، تحلیل گزارشات و منظم سازی قابل انجام خواهد بود و با داشتن پیش زمینه هایی مانند مدیریت خرید و فروش، بازاریابی، باشگاه وفادارسازی و قابلیت یکپارچه سازی این امکان را می دهد تا فرآیندهای سازمانی را به بهترین شکل و با سهولت بیشتری انجام دهید.

 

وبلاگ داناپرداز...
ما را در سایت وبلاگ داناپرداز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : داناپرداز danapardazz بازدید : 207 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:54